Три сонета

Тези три сонета са част от неотдавнашна публикация в „Море”, която пък е част от „работа в процес” с работно заглавие Рими – поетически двойник и продължение в съвременен ключ на Деви, рицари, кралици.

Portrait_of_a_Man_with_a_Book_1523-4_York_Art_Gallery_1_440_6021.
Kъсото съединение

Денят бе мрачен. Той четеше до прозореца,
зад него – Витоша с мъгла покрита.
Като Мойсей вглъбен и страшен ми се стори –
дано за този образ вехт ме извините.

Светнете! – без да вдигне поглед, проговори.
Дочу се пукот и искра прелитна.
По-тъмно стана. Той прашясалия том затвори –
веч книга тоз ден не видяха ни очите.

Случайността за него бе съдба за мене.
За мен се пръсна лампата, разкрила
живота ми в светкавица от мрак.

За мен бе път, за него отклонение
и затова да ме забрави не е сила,
нито това, че пиша, е за слабост знак.

2.
Повторна среща в кишав ден

Напълно чужд и непознат
изниква призрачно пред нея –
от тайното им измерение
ерзац и повреден цитат.

Там още с нея беше слят.
Тук безтегловно се люлее,
довлечен в мъртвото вълнение
сред кишата на този град

Вежливо той я поздравява.
Страхува се – и тя разбира –
че някой би ги разпознал.

Нозете й се подкосяват.
Сафо, Сафо…сякаш умирам,
но как да падна в тази кал.

3.
Сонет за неговата смърт

Когато мъртъв бъде, ще е късно,
тогава нищо няма да усетя.
Без кулминация, поука и развръзка
животът ми ще продължи да крета.

Към мене няма да се спусне
тъй както някога към древните поети
утехата на вечното изкуство
и любовта в едничък образ слети.

Ще бъда тук все още аз,
а той ще бъде никъде. Това е.
И даже днес през дивата си страст

аз виждам как дошъл е оня час,
когато в спомена си няма да позная
ни мирис, ни докосване, ни глас.

This entry was posted in Новини/News. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

